• 1402/06/21 - 15:35
  • تعداد بازدید : 908
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تعیین و تکلیف کشتارگاه های سنتی مازندران در کمیته ساماندهی کشتارگاه ها

دکتر حمزه آقاپور کاظمی در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت کشتارگاه سنتی این شهرستان گفت: لذا کلیه مصوبات مربوط به کشتارگاه ها می بایست براساس نظر کمیته ساماندهی کشتار دام استان باشد تا تمام جوانب در آن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست این اداره کل در نشستی که با حضور فرماندار شهرستان نور، رئیس اتحادیه قاصابان و روسای ادارات شهرستان نور در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت کشتارگاه سنتی این شهرستان در دفتر فرمانداری برگزار شد گفت: احداث کشتارگاه باید با توجه به حجم دام های موجود در سطح استان وهمچنین توجیه اقتصادی برای کشتارگاه صورت گیرد لذا کلیه مصوبات مربوط به کشتارگاه ها می بایست براساس نظر کمیته ساماندهی کشتار دام استان باشد تا تمام جوانب در آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از دغدغه های موجود در کشتارگاه های سنتی انتشار بیماری های واگیردار و خطرناک مشترک انسان و دام مثل شاربن، هاری و... می باشد که باید قبل از کشتار توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شناسایی و از چرخه کشتار خارج شود.

آقاپورکاظمی با اشاره به تفاوت فاحشی که بین کشتارگاه صنعتی و کشتار گاه سنتی وجود دارد گفت: یکی از بزرگترین منبع آلودگی در کشتارگاه ها آلایشات غیر خوراکی هستند که می تواند باعث شیوع بسیاری از بیماری های واگیر دار در انسان شود بر همین اساس  کشتارگاه های صنعتی با رعایت اصول بهداشتی و مجهزشدن به امکانات و تجهیزات خاص مانند تصفیه خانه و سرد خانه و ممانعت از خروج امعاء و احشاء می توانند از انتشار بیماری جلوگیری کرد در حالی که در کشتارگاه های سنتی رعایت بهداشت به صورت اصولی انجام نمی شود و این می تواند برای سلامت مردم مضر بوده و امنیت و بهداشت عمومی جامعه را به خاطر می اندازد.

آقاپور با توجه به ضرورت ساماندهی کشتارگاه های سنتی افزود: با توجه به امکان بروز بیماری های واگیر دار بین انسان و دام در کشتارگاه سنتی و عدم امکان کنترل کامل آن جهت جلوگیری از انتشار این بیماری های خاطرناک تصمیم گیر در خصوص فعالیت کشتارگاه های استان ابتدا مستلزم رعایت اصول بهداشتی و تصمیم گیری مناسب در  کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان می باشد.

کشتارگاه سنتی در چسمتان شهرستان نور واقع شده است که به دلیل مشکلات مختلف از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده بود و در این نشست که با حضور سرپرست اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفت فرماندار و روسای ادارت این شهرستان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ادامه فعالیت این کشتارگاه ها ارائه دادند. همچنین  پس از این نشست جهت بررسی میدانی آخرین وضعیت کشتارگاه از آن بازدید کردند که دکتر حمزه آقاپور کاظمی به همراه دکتر گلی مسائل فنی و بهداشتی که باید در کشتارگاه ها رعایت گردد را به مسئولین شهرستانی توضیح دادند.

  • گروه خبری : شهرستان نور,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 307512
کلمات کلیدی
admin ادمین مازندران

admin ادمین مازندران

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه