• 1403/02/25 - 13:35
  • تعداد بازدید : 156
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

واکسیناسیون 600 هزار قطعه طیور بومی روستاهای شهرستان آمل علیه بیماری نیوکاسل

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان آمل به نقل از دکتر حمید رسولی زاده ریاست این اداره، فاز دهم طرح واکسیناسیون نیوکاسل آشامیدنی طیور بومی در سطح بیش از 150 روستای شهرستان توسط اکیپ های اعزامی از سوی این اداره با هدف کمک به ثبات تولیدات روستایی و پیشگیری از رخداد بیماریها در مرغداریهای صنعتی در بازه زمانی اواخر بهمن 1402 الی پایان فروردین ماه 1403 انجام پذیرفت.

دکتر رسولی زاده بیان داشت: طی این طرح 600 هزار قطعه پرنده بومی بصورت رایگان توسط واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل ایمن گشتند. وی افزود همگام با اجرای این طرح کلاسهای آموزشی متعددی جهت آشنایی بهره برداران روستایی با علایم بالینی و عوامل مستعدکننده رخداد بیماری، ضرورت انجام واکسیناسیون بعنوان مهمترین راه پیشگیری از این بیماری در طیور و همچنین رعایت اصول امنیت زیستی در دفاتر دهیاری و مساجد روستاها توسط کارشناس این اداره برگزار گردید. همچنین با پیگیری های بعمل آمده عوارض قابل ملاحظه ای پس از مصرف واکسن ملاحظه نگردید.

دکتر رسولی زاده در پایان اظهار کرد: طی انجام مستمر ده فاز واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی در سالهای اخیر با کاهش محسوس کانونهای بیماری نیوکاسل در طیور بومی روستاها و به تبع آن مرغدارای های صنعتی سطح شهرستان آمل مواجه بوده ایم که در این امر نشان دهنده اثربخشی مناسب و موفقیت انجام این طرح می باشد.

  • گروه خبری : اخبارشهرستان صفحه اصلی,شهرستان آمل,جهاد دامپزشکی,گروه خبری
  • کد خبر : 318938
کلمات کلیدی
khabar amol

khabar amol

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید