• 1405/04/01 - 10:54
  • تعداد بازدید : 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای دوره آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بابلسر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر از اجرای یک دوره آموزشی ویژه بهره برداران دامی با هدف کاهش مخاطرات ناشی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در مرکز جهاد کشاورزی شهید اشرفی اصفهانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر، ناصر دستوریان، رئیس این اداره اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش نگرانی از بروز بیماریهای قابل انتقال از طریق بندپایانی چون کنه ها، این دوره با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر و بخش آموزش و ترویج اداره دامپزشکی شهرستانهای بابلسر و فریدونکنار، در مرکز یادشده ترتیب داده شد.

 

 

رئیس اداره دامپزشکی بابلسر افزود: در این دوره، شرکت کنندگان با عامل بیماری زا، همه گیرشناسی، مخازن و ناقلین، همچنین روش های انتقال بیماری آشنا شدند.

 

 

دستوریان ادامه داد: در این دوره بر لزوم رعایت بهداشت فردی، خودداری از تماس مستقیم با دام بدون تجهیزات حفاظتی، مبارزه با ناقلین و سمپاشی محیط و بدن دام، تهیه گوشت از فروشگاه های مجاز و مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور، استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت و نیز نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (۴ درجه سانتیگراد) پس از ذبح دام تأکید شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این قبیل برنامه های آموزشی، نقش مؤثری در ارتقای آگاهی دامداران و کاهش خطرات بیماریهای مشترک بین انسان و دام بهویژه در فصول گرم سال دارد و تداوم آن در دستور کار قرار دارد.

  • گروه خبری : اخبارشهرستان صفحه اصلی,شهرستان بابلسر - فریدونکنار,اخبار اسلایدر,گروه خبری
  • کد خبر : 355706
کلمات کلیدی
admin ادمین مازندران

admin ادمین مازندران

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید