• 1401/08/03 - 20:25
  • تعداد بازدید : 1030
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
ارتباطات مردمی سازمان دامپزشکی کشور ارتقا خواهد یافت

سامانه یکپارچه ارتباط مردمی (سیام) به زودی راه اندازی خواهد شد

دکتر امین اسدی مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از راه اندازی سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام )، با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم با اتکای به مشارکت عمومی افراد جامعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «امین اسدی» مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور امروز اعلام کرد: « سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام ) سامانه ای است که با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم با اتکا به مشارکت عمومی افراد جامعه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای ورود به این سامانه، لازم است که ابتدا افراد با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، اقدام به ثبت‌نام در این سایت نمایند افزود: ثبت گزارش در رابطه با تخلفات و جرایم، امکاناتی است که سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام) برای کاربران فراهم نموده است.

مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: یکی از اقدامات حاکمیتی در راستای اجرای قانون سازمان دامپزشکی کشور، برقراری امنیت غذایی، تامین بهداشت و سلامت دام، نظارت بر کشتارگاهها، فرآورده‌های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی، انواع کیت‌ها و لوازم آزمایشگاهی و نیز شکایات و تخلفات و مبارزه با فساد و جرایم اتفاق افتاده در حوزه‌های مختلف دامپزشکی است. اما از آنجا که پیشگیری از وقوع جرم، همواره آسان تر و کم هزینه‌تر از مجازات مجرمین و اصلاح آن‌ها بوده است، سعی بر این بوده است تا با به کارگیری ابزار متنوع ارتباط مردمی، از وقوع تخلفات و جرم در جامعه جلوگیری گردد.

دکتر اسدی در تشریح اهداف راه اندازی این سامانه افزود: در راستای تحقق این هدف، سازمان دامپزشکی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای مکانیزه با عنوان سامانه یکپارچه جامع ارتباط مردمی (سیام) در سازمان دامپزشکی کشور نموده است. سامانه‌ای که تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به آن، مشاهدات و گزارش‌های خود در رابطه با تخلفات و جرایم اتفاق افتاده در حوزه دامپزشکی را به اطلاع مسئولین رسانده و به این ترتیب، در پیشگیری و جلوگیری از تخلفات و جرایم مشارکت نمایند.

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: از آنجا که مشارکت آحاد جامعه در پیشگیری از جرایم و تخلفات و آگاهی از وضعیت موجود در حوزه دامپزشکی، یک ضرورت بوده است، جهت انجام این مشارکت، باید افراد با نحوه کار با سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام ) آشنا باشند، بدین منظور، ابتدا سامانه را معرفی نموده و سپس توضیحات و مطالب مرتبط با نحوه ورود به این سامانه و امکانات آن را ارائه می‌نماییم.این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور، افزود: «سامانه استانی سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام ) در سایت اداره کل دامپزشکی استان ها جانمایی می‌گردد و پیگیری و پاسخگویی  شکایت‌های استانی" سامانه یکپارچه جامع ارتباط مردمی (سیام )" در استان توسط اداره کل دامپزشکی استان صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر نهادهای مختلف دولتی، در جهت تسهیل و تسریع انجام امور دولتی و اداری و کمک به افزایش سطح کیفی زندگی افراد جامعه، اقدام به راه اندازی سامانه های الکترونیکی مختلفی نموده اند، اظهار کرد: «سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور که به اختصار (سیام) نامیده شده است، پل ارتباطی میان عموم جامعه و سازمان دامپزشکی کشور است.
به گفته وی این سامانه تحت نظارت روابط عمومی و دفتر فناوری اطلاعات سازمان بوده و گزارش‌های تهیه شده به صورت زمان بندی و مستقیم در اختیار معاون وزیر و رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور قرار می‌گیرد. هدف از راه اندازی این سامانه، پیشگیری از تخلفات، جرایم و مشکلات و حل مسایل مربوط به دامپزشکی بوده و با اتکای به مشارکت عمومی افراد جامعه است.

دکتر اسدی سامانه سیام را متشکل از زیر سامانه‌های 1512؛ زیر سامانه گفت: زیرسامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ؛ زیر سامانه تکریم ارباب رجوع؛ زیر سامانه پیامک و زیر سامانه پاسخگویی به شکایات (سوت زنی) برشمرد.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 291668
کلمات کلیدی
mazandaran ostan

mazandaran ostan

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید