پنجشنبه 04 تیر 1405

flag
  • 1405/04/01 - 10:48
  • تعداد بازدید : 24
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

اجرای مرحله نخست پایش سل و بروسلوز در بزرگترین گاوداری صنعتی مازندران

نخستین مرحله از پایش بیماریهای سل و بروسلوز در سال ۱۴۰۵، با هدف ارزیابی سلامت گله و پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام، در بزرگترین واحد پرورش گاو شیری استان مازندران واقع در شهرستان میاندورود اجرا شد و حدود ۳ هزار رأس دام سنگین را زیر پوشش آزمایشهای تشخیصی برد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان میاندورود، حمیدرضا جمشیدی، رئیس این اداره، با اعلام این خبر اظهار کرد: این عملیات با بهره گیری از توان فنی و اجرایی کارشناسان شهرستان و هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان مازندران صورت گرفته است.

 

 

جمشیدی افزود: در این مرحله، تمامی دامهای سنگین موجود در این مجتمع صنعتی بالغ بر ۳ هزار رأس مورد آزمایش های تخصصی و بررسی های بالینی مرتبط با دو بیماری سل و بروسلوز قرار گرفتند تا وضعیت بهداشتی گله به دقت سنجیده شود.

 

 

رئیس اداره دامپزشکی میاندورود با اشاره به اهمیت راهبردی این پایشها، خاطرنشان کرد: اجرای منظم برنامه های تشخیصی و مراقبتی در واحدهای دامپروری، نقش کلیدی در کنترل بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، حفظ سرمایه های ملی دامی و تأمین امنیت غذایی جامعه دارد.

 

 

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مدیریت این واحد دامداری، تأکید کرد: این برنامه ها بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور در سایر واحدهای دامپروری شهرستان نیز تداوم خواهد یافت تا سطح سلامت دام و بهداشت عمومی ارتقا پیدا کند.

  • گروه خبری : اخبارشهرستان صفحه اصلی,اخبار اسلایدر,گروه خبری,شهرستان میاندورود
  • کد خبر : 355705
کلمات کلیدی
admin ادمین مازندران

admin ادمین مازندران

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور